16x9 Image

Vågar du anta en ”Blå stol-utmaning”?

Du känner säkert igen Barncancerfondens ljusblå stolar. Den blå stolen symboliserar HOPP då 80% av alla barn som får diagnosen cancer idag överlever tack vare förbättrad behandling och medicinering. Vill du göra en insats och arrangera en kampanj? Vågar du anta en ”Blå stol-utmaning”?

Har du kanske kontakter med butiker i en köpcentrum/galleria? Är du intresserad av att arrangera ett kreativt insamlingsevent till förmån för Barncancerfonden Mellansverige?
I så fall kan föreningen erbjuda hjälp med upplägget av en ”Blå stol-utmaning”. Så här funkar det:

Under kampanjperioden placeras en blå stol i de butiker som deltar (genom upprättat avtal). I respektive butik finns även en lapp med ett ord kopplat till Barncancerfonden Mellansveriges utmaning.

För kunderna

I aktuell köpgalleria erbjuds kunder att delta i Barncancerfonden Mellansveriges tipsrunda mot en betalning på 20 kr. Alla deltagare i tipsrundan ska sedan hitta samtliga butiker där en blå stol finns placerad, samt skriva ned det aktuella ordet i butiken. Alla deltagare i Blå stol-utmaningen är med i en utlottning av vinster som tillhandahålls av deltagande butiker.

För butiken

Butikerna får under kampanjperioden en ökad tillströmning av potentiella kunder till butiken då deltagare i tipsrundan letar efter ”blå stolar”. Butikens kostnad för att delta i kampanjen är 5 000 kr samt en vinst per dag under kampanjperioden. Butiken får också möjlighet att under en 30-dagars period efter avslutad kampanj lyfta samarbetet med Barncancerfonden Mellansverige i butik och marknadsföring.

För dig

Låter detta spännande? Vill du göra något bra – antar du utmaningen? Kontakta i så fall Barncancerfonden Mellansverige så berättar vi mer.

Kontakt

Jens Norberg, föreningsinformatör
E-post: mellansverige@barncancerfonden.se
Telefon: 018-10 15 55, 0731-81 04 56