Årsmöte med chokladprovning

Välkommen till årsmötet för Barncancerfonden Mellansverige 2021!

Välkommen till årsmötet 2021, som även detta år kommer att hållas digitalt – på distans.

Mötet börjar 14.00 och när detta är avklarat, ca 15.00, väntar en chokladprovning för alla sötsugna medlemmar.

Vill du/ni delta i chokladprovningen, som inte kostar något, kommer ett paket med choklad att skickas till er. Är vi riktigt duktiga och genomför årsmötet enligt konstens alla regler, kommer vi därefter att under professionell ledning få botanisera i chokladens ljuvliga värld. Låter det bra?

Välkomna att anmäla er till årsmötet genom formuläret nedan. Vi behöver er anmälan senast den 3 mars. Vid deltagande i chokladprovningen, glöm inte att ange postadress i anmälan.

Välkommen!

Handlingar till årsmötet 2021

Dagordning

Årsredovisning och revisionsberättelse

Föreningens stadgar

Valberedningens förslag till styrelse

För att delta och vara röstberättigad på årsmötet ska medlemsavgiften för 2021 vara betald, och man ska ha fyllt 18 år. Avi skickades ut i månadsskiftet januari-februari. Familjemedlemskap är kopplat till bostadsadress, vilket innebär att särbos behöver två medlemskap. Unga vuxna som flyttat hemifrån skall ha eget medlemskap.
Läs mer om medlemskap här

Tidigare års handlingar hittar du här

Vill du nominera någon till styrelsen 2021? Läs mer här!

Chokladprovning

Följ med på en chokladprovning och möt en spännande historia som för oss flera tusen år tillbaka i tiden. Fram till år 1519 användes kakaobönan som valuta hos såväl Mayaindianerna som Aztekerna och på den tiden var choklad en lyxprodukt endast tillgänglig för de allra rikaste. Men så är det inte längre. Smakmässigt är chokladen förvisso fortfarande en lyxprodukt, men numera kan alla unna sig den goda smaken!

Att choklad och romantik går hand i hand skulle nog de flesta hålla med om, precis som att det för det mesta är en lyckad kombination. Dock så finns det så mycket mer än bara romantik när man pratar om choklad. Visste du att choklad bland annat innehåller ämnen som du även finner i antidepressiv medicin? Speciellt choklad med högre kakaohalter innehåller en massa andra nyttiga oxidanter och vitaminer som får kroppen att må bra.

Källa: taysta.se

Praktisk information

Tyvärr kan vi inte erbjuda allergisäker choklad. Vissa kakor innehåller mjölk eller spår av mjölk (de som är mjölkchoklad). Alla kakor innehåller soja och kan innehålla spår av nötter, ägg och gluten. Om du är allergisk men ändå vill delta i chokladprovningen, hör av dig!

Anmälan till årsmöte med chokladprovning

OBS!
* = Obligatorisk uppgift

OBS!
* = Obligatorisk uppgift

Deltagare 1

Deltagare 2 - på samma medlemskap

OBS! Vid deltagande i chokladprovningen, ange nedan den postadress till vilken chokladen ska skickas samt godkänn att den externa leverantören av chokladen får ta del av dina inskickade personuppgifter.

Godkännande av vidareförmedling av personuppgifter

Jag godkänner att de personuppgifter som jag angivit får vidareförmedlas till leverantören av chokladprovningen.
Jag har läst och godkänt Barncancerfonden Mellansveriges integritetspolicy - hantering av personuppgifter

Tack! Nu kan du trycka på skickaknappen. OBS! När du har gjort det, SKA det komma upp en tacksida och det skickas också ett bekräftelsemejl till dig. Om det inte gör det, har din anmälan inte gått fram. Kontrollera då om någon uppgift fattas och försök igen.