
Delta i våra kampanjer
Vi har en rad olika insamlingskampanjer och koncept som du och ditt företag kan vara med på. Det är ett enkelt och givande sätt att bidra i kampen mot barncancer.
Dessutom får ni tillgång till vårt partnerprogram
Barncancermånaden
Barncancermånaden september är en fantastisk möjlighet för ditt företag att bidra och samtidigt stärka lagandan och stoltheten hos era medarbetare.
Under september kampanjar vi för att alla ska bidra på sitt sätt. Flera olika företagsaktiveringar brukar ske under månaden, bland annat Ge 10 kr som du kan läsa mer om nedan. Vad ni än väljer kommer engagemanget ni visar upp smitta av sig på era kunder och samarbetspartners.
Barncancermånaden är ett utmärkt tillfälle att ha en längre aktivering som bygger engagemang hela månaden. Här finns också möjligheter till kreativa uttag som hänger ihop med vårt kommunikationskoncept ”Barn och cancer hör inte ihop”.
Vad gör ditt företag under årets viktigaste månad?
Läs mer om Barncancermånaden här.
Internationella barncancerdagen
Den 15 februari varje år infaller internationella barncancerdagen. En dag som vi brukar uppmärksamma stort i våra egna kanaler. Som partner får du tillgång till anpassat material för att dela i samband med barncancerdagen och er aktivering.
För företag som har internationella kopplingar är internationella barncancerdagen ett bra tillfälle att prata om kampen mot barncancer med en bredare blick.
Ge 10 kr
Med insamlingskampanjen ”Ge 10 kr” kan ni enkelt engagera era medarbetare och kunder som skapar stolthet och glädje
Det är i kassan, när dina kunder ska betala för sina varor, som du ställer frågan "Vill du ge 10 kr till kampen mot barncancer?".
Konceptet Ge 10 kr kan aktiveras flera gånger per år och ni erbjuds färdigt material som gör det enkelt att berätta om initiativet för era kunder och göra det till en engagerade utmaning för medarbetarna.
Giving Tuesday
Tisdagen efter Black Friday är det dags. Då samlas människor över hela världen tillsammans med ideella organisationer, offentliga aktörer och företag för att uppmuntra givande och visa engagemang för varandra.
Konceptet är enkelt. Ge en gåva, av er tid och ert engagemang.
Erbjud kunder att avrunda upp eller lägg på en tia vid utcheckning i kassa, i butik eller online. Matcha dina kunders gåvor i en kampanj.
Skapa en utmaning. Uppmana era konkurrenter, kunder, medarbetare att skänka pengar till ett utvalt ändamål. Matcha sedan pengarna som kommit in.
Via Giva Sverige erbjuds du mycket material och vi kommer som vanligt med tips och stöd för er insamling.
Avrunda upp i kassan
En liten knapp som gör stor skillnad. Dina kunder kan avrunda upp sitt köpbelopp där pengarna går till livsviktig forskning. En framgångsrik aktivering som verkligen visar hur något så enkelt kan bidra till så mycket. Tillsammans sätter vi ramverk, tid och utseende.
Företagen erbjuder sina kunder att avrunda upp när de handlar. Allt ifrån ören till tiotals kronor per köp kan avrundas upp till en jämn summa, och mellanskillnaden går direkt till Barncancerfonden. Enligt devisen många bäckar små kan det i detaljhandeln skapa stora donationer på kort tid, samtidigt som företagets varumärke laddas.
Give Hope-märkning
Give Hope är ett märke som ni sätter på utvalda produkter och som visar att ni är med och kämpar för barn med cancer. Det hela bygger på frihet och kreativitet, så gör den aktivitet som passar er och märk sedan med vårt hoppfulla Give Hope-märke.
Sälj en produkt där en del av försäljningspriset går till välgörenhet.
Kunder skänker pengar till Barncancerfonden för att få sin produkt inslagen samt märkt med ett Give Hope-märke.
Give Hope-märk utvalda produkter eller tjänster i er webbshop där en del av försäljningen går till kampen mot barncancer.
Give Hope är ett unikt insamlingskoncept signerat Barncancerfonden. Genom att skapa nära samarbeten med engagerade företag kan man sprida budskapet brett. Konceptet tar avstamp i glädjen att ge.
Auktioner
Att skapa en auktion är ett enkelt, annorlunda och roligt sätt att bidra och ta ett samhällsansvar, som samtidigt engagerar era kunder och medarbetare.
Auktionera ut era produkter, tjänster och upplevelser på till exempel Traderas donerasida och skänk intäkterna
När du har startat en auktion kan du sen sprida ordet i er kundklubb, på era sociala kanaler eller i era nyhetsbrev. Ditt engagemang smittar garanterat av sig på både kunder, leverantörer, samarbetspartners och medarbetare.