Vem gör vad?

Anläggningarna har genom sitt deltagande en stor möjlighet att genomföra en väldigt bra kundaktivitet som ger goodwill till anläggningen samtidigt som det kan generera nya kunder och kontakter.

Vad gör anläggningarna?

  • Marknadsför Spin of Hope lokalt, mot bland annat sina medlemmar, genom sociala medier och pressutskick.
  • Bemannar med instruktörer under samtliga dagar och tider som eventet kommer att pågå.
  • Se till att er verksamhet följer Folkhälsomyndigheternas restriktioner. Läs mer här.
  • Knyter an lokala sponsorer och samarbetspartners till eventet. 
  • Ser till att både ni själva och era deltagare har kul under hela eventet!

Vad gör Barncancerfonden?

  • Projektledaren coachar och agerar bollplank mot de deltagande anläggningarna. 
  • Skickar löpande ut relevant information till anläggningarna.
  • Uppdaterar spinofhope.se och ser till att det finns fungerande betallösningar för anmälningar och gåvor.
  • Uppdaterar Spin of Hopes Facebooksida löpande.
  • Genomför utvärdering av projektet med feedback från både arrangörer och deltagare. 

Efter Spin of Hope

Hur hanteras intäkter?

Deltagarna anmäler sig via www.spinofhope.se – anmälningsavgifter betalas direkt in till Barncancerfonden och anläggningen behöver inte tänka på mellanhänder eller anmälningsavgifter.

Vid Swish-betalningar används en unik QR-kod som är kopplad till ditt event. På så sätt kommer samtliga bidrag direkt till arrangörens Spin of Hope-insamling.

Vad gör vi med allt material som är kvar?

Allt marknadsföringsmaterial slängs i närmaste återvinningsstation efter Spin of Hope (nytt startkit skickas ut till nästa event).

 

Tveka inte att kontakta oss på event@barncancerfonden.se om du har andra funderingar eller frågor.

LYCKA TILL!