Frågor och svar

Vad är Vitamin Well Run of Hope?         

Ett löparevent som har till syfte att samla in pengar till Barncancerfonden. Eventet äger rum den 7 oktober 2017.  

Vem kan bli arrangör?

Träningsanläggningar, företag, privatpersoner och idrottsföreningar. Helt enkelt vem som helst. Det enda du behöver är ett intresse för motion och ett stort hjärta som vill stödja Barncancerfonden. Hittar du inget Vitamin Well Run of Hope på din ort så kan du starta ett själv!

Hur många får arrangera Vitamin Well Run of Hope?

Vi har ingen övre gräns på antal arrangörer. Vårt mål är att Run of Hope arrangeras på 150 platser den 7 oktober 2017. Det är inga problem om vi hjälps åt och sprider budskapet!  

Hur anmäler jag mig som deltagare?

Om du inte kan eller vill arrangera ditt eget Vitamin Well Run of Hope-lopp utan  vill anmäla dig som deltagare till ett redan registrerat lopp går du till eventlistan och väljer den arrangör som ligger närmast dig. På deras anmälningssida anmäler du dig.

Kan man betala med swish?

I Vitamin Well Run of Hope kan man utöver att betala direkt på din eventsida även swisha in pengar. Det är viktigt att du uppmanar den som swishar att märka sin betalning med ditt events unika kod. Först då kan vi på Barncancerfonden sammanställa och se hur mycket som har swishats till just ditt evenemang. Av tekniska begränsningar kan det dröja några veckor innan alla de pengar som swishats med din kod syns på din insamlingssida. Namn på den som har swishat en gåva i Walk of Hope kommer inte att synas på hemsidan.

Har du som arrangör inte fått en swishkod? Kontakta oss så skickar vi det till dig!

Swishnummer för Vitamin Well Run of Hope: 123-147 12 00.

Vad kostar det att arrangera Vitamin Well Run of Hope?

Det kostar ingenting att arrangera ett Vitamin Well Run of Hope.

Vad kostar det att delta i Vitamin Well Run of Hope?

Det kostar 50 kronor att delta i ett Vitamin Well Run of Hope, och hela startavgiften går till Barncancerfonden. 

Hur långt springer man?

Det bestämmer arrangören. Vår rekommendation till arrangörerna är att välja en sträcka som många kan delta på, gärna 3-7 km. Som arrangör kan man även dela in sitt startfält i olika grupper om man vill (utifrån fart eller distans till exempel). 

Vad händer efter att jag anmält mig som arrangör?

Efter att du har anmält dig som arrangör lägger vi upp ditt Vitamin Well Run of Hope i eventlistan inom 24 timmar. Skulle det inte skett får du gärna mejla oss.

Kan jag ändra antalet startplatser på min egen eventsida i efterhand?

Vi på Barncancerfonden vet att det kan vara svårt att göra en uppskattning på hur många deltagare man kommer att ha i sitt event. Därför kan du i efterhand gå in och ändra antalet startplatser på ditt evenemang. Det gäller även kontaktupggifter och annan information som rör ditt event.

Du gör det genom att logga in på  Mitt konto som du hittar i det blå fältet högst upp på sidan. Klicka här om du har glömt ditt lösenord. 

Vad händer efter att jag anmält mig som deltagare?

Efter att du har anmält dig och betalat kommer du att dyka upp på deltagarlistan på det event där du anmält dig. Sedan är det bara att dyka upp den 7 oktober och springa. Glöm inte att skriva ut kvittot eller spara mejlet du får efter genomför betalning. Det fungerar som startbevis. 

Givetvis är det bra att träna lite innan loppet och berätta gärna om det för dina vänner!

Vilka kommer att delta?

Alla! Allt från familjer, vänner, grannar till arbetskamrater och föreningskompisar kan vara med.

Vart går pengarna som samlas in?

Pengarna går till forskning kring barncancer samt stöd till de drabbade familjerna. Läs gärna mer om vart pengarna går.

Vad gör Vitamin Well som huvudsponsor?

Vitamin Well skänker 50 kr för varje anmäld deltagare upp till 2000 startande. Vitamin Well gör även reklam för eventet på sina flaskor och med butiksmaterial i 5000 matvarubutiker i hela landet från mitten av augusti till mitten av oktober.

Får man dryck från Vitamin Well som sponsor?

Om man som arrangör får över 25 anmälda deltagare får man dryck från Vitamin Well. Drycken skickas 10 dagar innan eventet den 7 oktober.

OBS: Om man anmäler sig som arrangör efter 25/9 kommer Vitamin Well inte hinna skicka ut dryck

Kan jag ha egna lokala sponsorer till mitt Vitamin Well Run of Hope?

Absolut, om ni som arrangör kan samla in pengar via sponsorer eller skapa mervärden för deltagarna så är det jättebra! Kom dock ihåg att Vitamin Well har exklusivitet som huvudsponsor i kategorin dryck. Men allt annat kring eventet kan ni lösa sponsring på.