Om eventet

Alla pengar som samlas in i Vitamin Well Run of Hope går till den livsviktiga forskningen och ger stöd till drabbade barn och deras familjer. Var med och spring för barn med cancer den 7 oktober 2017– du gör avtryck!

Vitamin Well Run of Hope är ett utmärkt löparevent för dig som vill bidra till ett viktigt ändamål och samtidigt utöva en hälsosam aktivitet tillsammans med nära och kära.

Startavgiften är 50 kronor och går direkt till Barncancerfonden. Dessutom ger Vitamin Well lika mycket, alltså 50 kronor, för de 2000 första startande.

Vem som helst kan starta ett eget lopp så länge man springer den 7 oktober. Det spelar ingen roll om man är ett företag eller en privatperson, gör ett stort eller litet event, eller hur långt man springer. 

Fakta om barncancer

  • Varje år drabbas 300 barn av cancer i Sverige.
  • Barncancer är den vanligaste dödsorsaken för barn mellan 1-14 år.
  • Tack vare framgångsrik forskning överlever idag 80 procent av de barn som drabbas. Det är bra – men inte tillräckligt.
  • Barncancerfonden är den enskilt största finansiären av barncancerforskning i Sverige.
  • Barncancerfondens vision är att utrota barncancer. För att det ska bli möjligt krävs att mer pengar samlas in för att finansiera den livsviktiga forskningen.

Här kan du läsa mer om hur pengarna används

Clowner

Hur går det till?

Vitamin Well Run of Hope är enkelt. Det bygger på att privatpersoner, företag, kompisgäng och föreningar arrangerar egna löparevenemang den 7 oktober 2017. Vem som helst kan arrangera sitt eget lopp och bjuda in deltagare. Att arrangera ett lopp kostar inget. Att vara med och springa kostar 50 kronor.

Här hittar du frågor och svar om Vitamin Well Run of Hope.

Tre enkla steg för dig som vill arrangera ett Run of Hope

  • Välj en distans och starttid
  • Anmäl dig som arrangör
  • Bjud in deltagare

Tips till dig som vill arrangera ett Vitamin Well Run of Hope.

Så arrangerar du ett Run of Hope

  • Registrera dig via formuläret som du klickar dig vidare till här nedanför.
  • Efter registreringen får du en egen eventsida där dina deltagare anmäler sig.
  • Sprid länken till din eventsida via mejl, Facebook, Twitter osv. Till din hjälp får du ett digitalt startkit med marknadsföringsmaterial.
  • Använd gärna hashtagen #vitaminwellrunofhope och #runofhope på Instagram och Twitter både inför och under eventet.
  • Genomför eventet och peppa dina deltagare som springer den 7 oktober 2017.