Dags att anmäla anläggningar till Spin of Hope

Spin of Hope är Sveriges största spinningevent. 2014 deltog fler än 20 000 personer. Genom Spin of Hope samlar Barncancerfonden in pengar för att finansiera barncancerforskning och ge råd och stöd till drabbade familjer. Nu är anmälan öppen för anläggningar som vill vara med och arrangera Spin of Hope 2015.

Den 28 mars 2015 cyklas Spin of Hope igen och Barncancerfonden har därför öppnat sin anmälan för anläggningar som vill delta i eventet.

Spinningcyklarna ska hållas igång hela dagen, från klockan 07 på morgonen till klockan 19 på kvällen. När anläggningen har anmält sitt deltagande skapas en egen Spin of Hope-sida på Barncancerfondens webbplats. Där kan privatpersoner i lag och företag anmäla att de deltar i just sitt lokala Spin of Hope.

Förra året
I Spin of Hope 2014 deltog 135 gymanläggningar över hela Sverige och över 20 000 personer höll igång spinningcyklarna under eventets 12 timmar.

Gemensamt samlade alla anläggningar och motionärer ihop nära 4 miljoner kronor till Barncancerfonden.

Film för arrangörer
Spin of Hope har dokumenterats utifrån de arrangerande anläggningarnas perspektiv.
Filmen hittar du här: http://www.youtube.com/watch?v=QcJ5JbZcxiU&feature=youtu.be

Anmälan för anläggningar öppen nu
Alla gymanläggningar som har spinningcyklar kan anmäls till Spin of Hope här.

För mer information, kontakta:
Gary Fleming, projektledare Spin of Hope
E-post: gary.fleming@barncancerfonden.se