Var med och spring in våren i Hagaparken

Söndagen den 14 maj arrangeras löpareventet Vitamin Well Run of Hope i Hagaparken i Stockholm. Loppet anordnas i år för första gången på våren och är öppet för alla, oavsett löparnivå. Förhoppningen är att fler än någonsin ska delta och på så sätt engagera sig för barncancerdrabbade.

Vitamin Well Run of Hope är ett lopp för alla typer av motionärer såväl som professionella löpare, där även barnen kan delta i ett eget lopp. På eventområdet finns mat, dryck och roliga aktiviteter efter målgången såsom hoppborg, fiskedamm och möjligheten att träffa idrottsstjärnor och Barncancerfondens maskotar Tryggve och Vilja. Förra året delade simmaren Sarah Sjöström ut medalj till alla barn, och årets prisutdelare annonseras i maj.

Eventet ska uppmuntra till löparglädje, och genom att delta är man även med och bidrar till att barncancerforskningen ska gå framåt och att drabbade barn och familjer ska få stöd. Hela anmälningsavgiften går till Barncancerfondens arbete.

– Träning och rörelse ligger i Vitamin Wells DNA. Att få kombinera det med en så viktig sak som kampen mot barncancer är verkligen fint. Vitamin Well Run of Hope är till för alla – oavsett om du vill springa snabbt eller ta en promenad. Framför allt är det ett väldigt roligt evenemang med mycket glädje, säger Petter Ericson Hållén, marknadschef för Vitamin Well.

Vitamin Well Run of Hope i Hagaparken är ett löparevent som tidigare år anordnats under barncancermånaden i september då privatpersoner och företag i hela Sverige arrangerar och deltar i lokala lopp. I år är det första gången loppet i Hagaparken går av stapeln på våren, och är en möjlighet för de som kan ta sig till Stockholm att värma upp inför höstens stora folkfest.

– I år arrangerar vi loppet i Hagaparken i maj för att fira in våren med ett härligt löparevent, och öppnar upp möjligheten för fler att kunna delta. Det blir en försmak på vad som kommer under september när privatpersoner och företag anordnar egna lopp, och vi hoppas att det ska inspirera fler till att vilja vara med, säger Nathalie Hillerström, projektledare på Barncancerfonden.

Praktisk information och anmälan

Vitamin Well Run of Hope i Stockholm går av stapeln i Hagaparken den 14 maj. Huvudloppet är cirka fem kilometer långt med starttid klockan 13.00, och barnloppet på 650 meter startar klockan 12.30. Start- och målgång sker vid Haga Tennisbanor.

Vid anmälan betalar man en deltagaravgift på 100, 200 eller 300 kronor. Hela anmälningsavgiften och de pengar som samlas in under Vitamin Well Run of Hope går till den livsviktiga barncancerforskningen och stöd till drabbade barn och deras familjer.

Utöver loppet i Hagaparken går det redan nu att anmäla sig till det större loppet som anordnas i Åre tillsammans med Vitamin Well den 17 september och övriga löparevent i hela landet under perioden 16-24 september.

För mer information och anmälan, vänligen besök: http://www.runofhope.se/

Fakta om barncancer

• Varje dag får ett barn i Sverige cancer, och 85 procent av de som drabbas överlever.
  • Forskningen går framåt, men vissa diagnoser går än idag inte att bota.
  • Bland de som överlever drabbas ungefär 70 procent av sena komplikationer, antingen från behandlingen eller sjukdomen i sig.

Om Vitamin Well

Vitamin Well är en svensk vitamin- och mineralberikad dryck – framtagen som ett smart och mer hälsosamt alternativ till läsk, juice och andra drycker. Vitamin Well lanserades i Sverige 2008 och säljs idag på 40 marknader runt om i världen. För mer information om produkterna, besök www.vitaminwell.se