Swim of Hope slår nytt rekord

26 simklubbar drog gemensamt in över 1,3 miljoner kronor genom sponsorsimningen Swim of Hope under hösten 2015. Swim of Hope har arrangerats sedan 2013 i syfte att samla in pengar till Barncancerfonden och landets simklubbar.

2015 blev det hittills mest framgångsrika året för Swim of Hope. Engagerade barn och ungdomar i 26 simklubbar lyckades simma in hela 1 380 048 kronor, pengar som delas lika mellan Barncancerfonden och de medverkande simklubbarna.

– Jag vill rikta ett stort tack till alla entusiastiska barn, ungdomar, simklubbar och sponsorer som hade möjlighet att delta i år. Det hjälper oss att kunna ta ytterligare steg mot vår vision, att utrota barncancer, säger Jonas Karlsson, projektledare för Swim of Hope på Barncancerfonden

Bästa klubben i Göteborg
Den förening som simmade in allra mest pengar under Swim of Hope 2015 var Simklubben S02 i Göteborg. För mer information, vänligen kontakta Helena Granlund på S02.
E-post: helena@s02.nu, telefon: 0734-039193

Om Swim of Hope
Swim of Hope är ett så kallat sponsorsim. Det innebär att alla simmare skaffar sina egna sponsorer som satsar ett valfritt belopp per meter som deltagarna lyckas simma. Man kan som sponsor även satsa ett engångsbelopp om man vill.

Deltagarna simmar i en timme och multiplicerar antalet simmade meter med beloppet som sponsorn satsat. Man kan också delta med simhopp.
Pengarna som samlas in under Swim of Hope delas lika mellan den arrangerande klubben och Barncancerfonden.

Swim of Hope 2016

I år genomförs Swim of Hope under perioden september till december i syfte att fler klubbar ska ha möjlighet att delta. Hemsidan www.swimofhope.se öppnar för anmälan den 28 mars.

Tack till alla deltagande klubbar i Swim of Hope 2015

Eskilstuna Simklubb, Simklubben ENA, Gävle Simsällskap, Hallsberg Kumla Simklubb, Järfälla Simsällskap, Karlstads Simsällskap, Katrineholms Simsällskap, Landskrona Simsällskap, Markaryds Simsällskap, Simklubben Neptun, Nybro Simklubb, Polisen Simhopp, Simklubben S02, S77 Stenungsund, Sim 77 Hofors, Sala Simsällskap, Skövde Simsällskap, Stockholmspolisens IF Simförening, Södertälje Simsällskap, Söderhamns SS, SK Triton, Tyresö Simsällskap, Töreboda Simförening, Upsala Simsällskap, Umeå Simsällskap, Vansbro AIK Simklubb, Österby Simsällskap, Ölands Simklubb

För mer information, kontakta:

Jonas Karlsson, projektledare på Barncancerfonden
E-post: jonas.karlsson@barncancerfonden.se