Svensk Fastighetsförmedling ny partner till Barncancerfonden

Barncancerfonden och Svensk Fastighetsförmedling har inlett ett samarbete som kommer att synas över hela landet med start under våren. Samarbetet börjar med ett tvåårigt engagemang och Svensk Fastighets­för­med­ling har förbundit sig att under denna tid bidra med minst fyra miljoner kronor till Barncancerfondens ändamål. Det motsvarar runt 7 300 forskningstimmar.

- Vi ser framför oss ett framgångsrikt samarbete med Svensk Fastighetsförmedling. De kommer att engagera över tusen medarbetare i det här och har satt ett ambitiöst mål för sin första kampanj. Det kommer att bidra till viktig forskning för att fler av de 300 barn som insjuknar i cancer varje år ska kunna överleva, säger Per Leander, verksamhetschef på Barncancerfonden.

Under perioden 30 mars till 10 maj skänker svensk Fastighetsförmedling 100 kronor per genomförd bostadsvärdering till Barncancerfonden, i en riksomfattande insamlingskampanj. Svensk Fastighetsförmedling beräknar att denna första kampanj kan dra in en miljon kronor, baserat på en prog­nos om tiotusen ge­nom­­­­för­da värderingar. Förutom att samla in pengar är kampanjen ett sätt att väcka uppmärksamhet kring cancer­sjuk­domar som drabbar barn.

- Vi beundrar Barncancerfondens envisa kamp med att stödja och hjälpa drabbade barn genom att samla in pengar till livsviktig forsk­ning kring barn­can­cer. Vi vill bidra ekonomiskt och genom att sprida budskapet om Barncancerfondens viktiga arbete. Det är därför vi nu startar upp ett långsiktigt samarbete, säger Håkan Hellström, styrelseordförande Svensk Fastighets­för­med­ling.

Svensk Fastig­hets­­för­med­ling använder hela sin organisation för att göra en insats. Totalt 230 butiker och 1 200 medarbetare deltar.

Mer information om samarbetet finns på:
www.mynewsdesk.com/se/svensk_fastighetsformedling
och www.svenskfast.se

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Håkan Hellström, styrelseordförande Svensk Fastighetsförmedling.
Tfn 0705-49 49 63, hakan.hellstrom@svenskfast.se

Maria Tegin, pressekreterare Barncancerfonden.
Tfn 08-584 209 60, maria.tegin@barncancerfonden.se