Barncancerfonden favorit bland God Els kunder

I år får Barncancerfonden 384 142 kronor från God El och kliver fram som förstahandsval för kunder som aktivt väljer var deras pengar ska gå.

Under december 2012 kunde God Els kunder för första gången välja Barncancerfonden som förmånstagare. Då valde 2 procent av det årets kunder att ge till Barncancerfonden som tilldelades 83 848 kronor.

I år har Barncancerfonden gått framåt i popularitet och blivit favorit. Under 2013 har 25 procent av alla nya kunder som gjort ett aktivt val valt att låta sina pengar gå till just Barncancerfonden. Det har medfört en större utdelning, totalt drygt 384 000 kronor.

– Jag är jätteglad att utdelningen till Barncancerfonden har ökat så mycket jämfört med förra året. Barncancerfonden har under 2013 utvecklats till den organisation som flest nya kunder hos GodEl väljer att stödja och det är uppenbart att kampen mot barncancer engagerar och är angelägen för många, säger Marie Dahllöf, vd för God El.

De som gillar Barncancerfonden allra mest är 70- och 90-talister, grupper där 26 respektive 31 procent väljer att deras pengar ska gå till Barncancerfonden. Geografiskt återfinns många givare i Malmöregionen, där samma siffra är 30 procent.

– Det känns upplyftande att så många väljer Barncancerfonden i första hand. Vi tar tacksamt emot de här pengarna som kommer att hjälpa oss på väg mot vår målsättning: att utrota barncancer, säger Per Leander, verksamhetschef.

God Els pressrum finns mer information om utdelningen och alla förmånstagare. 

För mer information, vänligen kontakta:
Maria Tegin, pressekreterare, Barncancerfonden
Telefon: 08-584 209 60
E-post: maria.tegin@barncancerfonden.se