Frågor och svar om Week of Hope
Här hittar du de vanligaste frågorna gällande Week of Hope.-
Vad är Week of Hope?
Week of Hope är eventet för dig som vill göra något du tycker om och samtidigt bidra till Barncancerfondens viktiga ändamål. Under hela vecka 21, 23-29 maj, kan du springa, sjunga, simma, skapa konst, spela fotboll eller varför inte samla vänner för ett parti Yatzy och samtidigt bidra i kampen mot barncancer. Week of Hope kan arrangeras av vem som helst och man kan i stort sett göra vad som helst. Tanken att alla ska kunna medverka, oavsett förutsättningar.
-
När genomförs Week of Hope?
Week of Hope pågår under hela vecka 21, 23–29 maj.
Att arrangera Week of Hope
-
Vem kan arrangera Week of Hope?
Vem som helst kan starta ett event under Week of Hope! Det kostar ingenting – du bidrar genom att ställa upp som arrangör med en fysisk eller digital plats där du kan ha ditt event.
-
Vad kostar det att arrangera Week of Hope?
Det kostar ingenting att arrangera Week of Hope.
-
Hur anmäler jag mig som arrangör?
Här på hemsidan kan du anmäla dig snabbt och enkelt genom att fylla i registreringsformuläret.
Under "Eventinformation" fyller du i mellan vilka dagar din aktivitet pågår (Välj samma start- och slutdatum om din aktivitet endast pågår en dag).
Under "Aktivitetsinformation" väljer du start- och slutdatum för din aktivitet du ska genomföra. Du kan även lägga till flera aktiviteter genom att klicka på knappen "Lägg till aktivitet".
-
Vad händer efter att jag anmält mig som arrangör?
Inom 24 timmar godkänns ditt event som sedan kommer synas tillsammans med de andra eventen och du kommer även att motta ett välkomstmejl från Barncancerfonden. I detta mejl finns en länk till ett digitalt marknadsföringsmaterial som du mer än gärna får använda dig av för att sprida information om ditt event. Här hittar du även checklistor och tips inför ditt evenemang. På din eventsida anmäler sig deltagare och betalar sin startavgift.
-
Varför fungerar det inte att registrera mig med samma uppgifter jag använde förra året?
Om du har arrangerat ett event hos Barncancerfonden tidigare så har du redan ett användarkonto. Försöker du att registrera dig som arrangör utan att vara inloggad på ”Mitt konto” säger systemet ifrån då man inte kan registrera flera konton med samma e-postadress. Logga in med ditt befintliga konto innan du registrerar dig för Week of Hope. Klicka här om du har glömt ditt lösenord
-
Jag är anmäld som arrangör, var hittar jag marknadsföringsmaterial?
Det finns en länk till det digitala marknadsföringsmaterialet i det välkomstmejl som skickas ut till arrangören i samband med att eventet publiceras här på hemsidan.
Skulle ni ha tappat bort mejlet med länken så hör av er till event@barncancerfonden.se så hjälper vi er
-
Hur gör jag ändringar på min eventsida?
Logga in på Mina sidor.
På "Mina sidor" hittar du samtliga event du är arrangör för. Genom att klicka in på eventet och redigera uppgifter kan du ändra information, kontaktuppgifter, antal deltagare och ditt insamlingsmål. På "Mina sidor" kan du även göra mejlutskick till dina deltagare och skriva ut deltagarlistor.
-
Kan jag ändra antalet deltagarplatser på min egen eventsida i efterhand?
Det kan vara svårt att uppskatta i för tid hur många deltagare som kommer komma på ditt event. Därför kan du i efterhand gå in och ändra antalet deltagarplatser på ditt event. Det gäller även kontaktuppgifter och annan information som rör ditt event. För att göra detta loggar du in på Mina sidor.
-
Kan jag skaffa en egen sponsor till mitt event?
Du kan ordna med egna sponsorer för ditt event. Det finns färdiga sponsorpaket på din eventsida där du kan registrera sponsorer på brons-, silver- och guldnivå. Du kan även ordna med lokala sponsorer som ställer upp med dryck eller mat för att öka upplevelsen för dina deltagare.
-
Vart hittar jag min QR-kod?
Som arrangör får du en unik QR-kod som kopplad till just ditt event. QR-koden scannas i swishappen och pengarna går då direkt till din insamling och syns på eventsidan inom 48 timmar. Namn på den som har swishat en gåva kommer däremot inte att synas på hemsidan.
-
Kan jag som företag arrangera en aktivitet under Week of Hope?
Week of Hope kan arrangeras av vem som helst, oavsett om du är privatperson eller företag. Här kan du läsa mer om vad du som företag kan göra.
-
Kan jag arrangera en eller flera aktiviteter under veckan?
Du väljer själv om du vill arrangera en aktivitet under en dag eller flera dagar. Du kan även välja att arrangera flera olika aktiviteter under hela veckan.
Att delta i Week of Hope
-
Hur anmäler jag mig?
Du anmäler dig på hemsidan för Week of Hope under fliken "delta".
Där hittar du alla arrangörer som ska medverka under Week of Hope och kan välja den aktivitet som passar dig. Du kan antingen söka på en specifik arrangör, eller sortera efter stad för att hitta en arrangör nära dig. Betalning sker direkt här på hemsidan vilken är kopplad direkt till Barncancerfonden. När du anmält dig får du ett kvitto per e-post på din anmälan.
-
Vad händer efter att jag skickat iväg min anmälan?
Efter att du har anmält dig och betalat kommer du att dyka upp på listan över anmälda deltagare på det event du anmält dig till. Listorna kommer att uppdateras varje dag, men det kan dröja en stund efter det att du genomfört din betalning.
-
Vad kostar det att delta?
Deltagaravgiften är 100, 250 eller 500 kr. Du bidrar efter egen förmåga.
-
Jag har anmält mig men mitt namn syns inte i listan?
Anmälningslistorna uppdateras automatiskt, men det kan dröja en stund innan just ditt namn syns på eventsidan. Var också noga med att fylla i ditt namn vid anmälan. Om det skulle dröja mer än en dag, skicka gärna ett mejl till event@barncancerfonden.se.
-
Vilka får delta på Week of Hope?
Alla! Allt från familjer, vänner, grannar, arbetskamrater och lagkompisar kan anmäla sig och vara med i kampen mot barncancer.
-
Vart går pengarna som samlas in?
Alla pengar som samlas in under Week of Hope går till den livsviktiga forskningen samt ger stöd till cancerdrabbade barn och deras familjer.
Hittar du inte svaret på din fråga?
Mejla oss på event@barncancerfonden.se