Vem gör vad under Vitamin Well Run of Hope?

Vitamin Well Run of Hope är ett initiativ av Barncancerfonden där vem som helst, privatperson eller företag,  kan arrangera ett eget lopp. Du som arrangör planerar ditt eget lopp, och din kontaktperson på Barncancerfonden hjälper dig på vägen. På den här sidan reder vi ut vem som gör vad, och hur du kan få stöttning  i planeringen av ditt lopp.

Vad gör du som arrangör?

  • Anmäl dig som arrangör på www.runofhope.se
  • Locka deltagare till ditt event genom att t.ex. prata med nära och kära eller använda sociala medier samt det marknadsföringskit du får av Barncancerfonden vid anmälan. 
  • Planera ditt lopp: välj datum, plats, distans och planera hur ditt event ska fungera logistiskt. 
  • Var på plats under ditt event för att arrangera ditt event och ta hand om deltagarna. 
  • Knyt lokala sponsorer och samarbetspartners till eventet. 
  • Du kan också göra kringaktiviteter på ditt event för att samla in mer pengar. Du kanske vill sälja fika eller lotta ut priser du fått av lokala sponsorer? 

Vad gör Barncancerfonden?

  • Projektledaren coachar och agerar bollplank till de medverkande arrangörerna. 
  • Skickar löpande ut relevant information till arrangörerna.
  • Uppdaterar runofhope.se och ser till att det finns fungerande betallösningar för anmälningar och gåvor.
  • Uppdaterar loppets Facebook-sida löpande.
  • Tillhandahåller marknadsföringsmaterial till arrangören i form av "start-kit" som arrangören kan använda för att sprida sitt evenemang och locka deltagare. 
  • Marknadsför Vitamin Well Run of Hope i helhet för att locka fler arrangörer och deltagare att medverka! 
  • Genomför utvärdering av projektet med feedback från både arrangörer och deltagare. 

Hur hanteras intäkter?

Deltagare anmäler sig via www.runofhope.se – deltagaravgifter betalas direkt in till Barncancerfonden och arrangören behöver inte tänka på mellanhänder eller anmälningsavgifter. Övriga gåvor, från privatpersoner eller sponsorer, betalas in under gåvor/sponsorer på respektive arrangörs insamlingssida. 

Varje arrangör får en QR-kod för Swish som deltagarna ska använda för att pengarna ska hamna på rätt event. Swish-betalningarna redovisas på er insamling inom 48 timmar. 

Viktigt att tänka på när ni sätter över pengar via Barncancerfondens 90-konto är att märka inbetalningen med ”Run of Hope 2023 [arrangör och stad]”. Insättningen bör göras senast inom en vecka efter Run of Hope så att Barncancerfonden kan sammanställa det totala resultatet.

PLUSGIRO: 90 20 90-0
BANKGIRO: 902-0900

Swishnummer: 123-147 12 00