Vem gör vad under Walk of Hope?

Walk of Hope är ett initiativ av Barncancerfonden där vem som helst, privatperson, företag eller idrottsförening kan arrangera en egen promenad. Du som arrangör planerar din egen promenad, men din kontaktperson på Barncancerfonden hjälper dig på vägen.

På den här sidan reder vi ut vem som gör vad, och hur du kan få stöttning i planeringen av din promenad.   

Vad gör du som arrangör?  

  • Anmäl dig som arrangör på www.walkofhope.se  
  • Locka deltagare till ditt event genom t ex att prata med nära och kära eller använda sociala medier samt det marknadsföringskit du får av Barncancerfonden vid anmälan.   
  • Planera ditt Walk of Hope: välj datum, plats, distans och planera hur ditt event ska fungera logistiskt. Bestämmer om din promenad kommer att ske fysiskt ett virutellt 
  • Var på plats under ditt Walk of Hope för att arrangera ditt event och ta hand om deltagarna.   
  • Om din promenad kommer att ske virutellt, skicka ut ett mejl till dina deltagare med loppkoden några dagar innan eventet. 
  • Knyt lokala sponsorer och samarbetspartners till eventet.   
  • Du kan också göra kringaktiviteter på ditt event för att samla in mer pengar. Du kanske vill sälja fika eller lotta ut priser du fått av lokala sponsorer?   
  • Sprid ditt engagemang i sociala medier.  

Vad gör Barncancerfonden?  

  • Projektledaren coachar och agerar bollplank mot de medverkande arrangörerna.   
  • Skickar löpande ut relevant information till arrangörerna.  
  • Uppdaterar walkofhope.se och ser till att det finns fungerande betallösningar för anmälningar och gåvor.  
  • Uppdaterar Walk of Hopes Facebooksida löpande.  
  • Tillhandahåller marknadsföringsmaterial till arrangören som arrangören kan använda för att sprida sitt evenemang i sociala medier och på sätt locka deltagare.   
  • Genomför utvärdering av projektet med feedback från både arrangörer och deltagare.   

Hur hanteras intäkter?  

Deltagarna anmäler sig via www.walkofhope.se – deltagaravgifter betalas direkt in till Barncancerfonden och arrangören behöver inte tänka på mellanhänder eller anmälningsavgifter. Övriga gåvor, från privatpersoner eller sponsorer betalas in via respektive arrangörs insamlingssida eller med hjälp av arrangörens enskilda QR-kod.  

Om du använder swish på ditt event så får varje arrangör en QR-kod som deltagarna ska använda för att pengarna ska hamna på rätt event.  

Viktigt att tänka på när ni sätter över pengar via Barncancerfondens 90-konto är att märka inbetalningen med ”Walk of Hope 2021 [arrangör och stad]”.  

PLUSGIRO: 90 20 90-0 
BANKGIRO: 902-0900 

Swishnummer: 123-227 81 25