Frågor och svar

Här hittar du de vanligaste frågorna och svaren kring Spin of Hope.
  • Vad är Spin of Hope?

    Spin of Hope är Nordens största spinningevent. 2020 arrangerades över 166 spinningklasser runt om i Sverige och över 24 000 deltagare trampade tillsammans in 4,4 miljoner kronor till Barncancerfondens viktiga arbete. 

  • När genomförs Spin of Hope 2021?

    Spin of Hope kommer för första gången pågå under en hel vecka! Detta för att ge så många som möjligt chansen att delta på ett säkert sätt under rådande pandemi. Mellan 15-21 november kan du spinna i kampen mot barncancer!  

  • Kommer Spin of Hope kunna genomföras med anledning av coronaviruset?

    Det är mycket som ställs in just nu. Men vi hoppas och jobbar för att Spin of Hope kommer att gå av stapeln som planerat i november! Vi återkommer med information till samtliga arrangörer och deltagare om något förändras och vi följer självklart de rekommendationer som gäller.

    Mer information om Covid-19 kopplat till Spin of Hope hittar du här. 

  • Vad skiljer de olika uppläggen åt?

    Spin of Hope-pass:  deltagarna erbjuds att boka ett valfritt spinningpass på en av våra medverkande anläggningar – precis som du bokar ett pass på gymmet! Du kan anmäla flera personer vid samma tillfälle. Ta med vänner, familj eller kollegor och spinna tillsammans i kampen mot barncancer. Deltagaravgiften på Spin of Hope-pass kostar 150, 250 eller 350 kronor. Du bidrar efter egen förmåga!  

    Spin of Hope-stafett:  i lag om 1–12 personer turas ni om att hålla igång en cykel under 12 timmar. Antingen med hjälp av vänner eller kollegor eller på egen hand! Lagavgiften är 1 500 kronor. Om ni är 12 deltagare i laget blir det 125 kronor per person. Om ni vill bidra lite extra bokar ni en guldcykel för 3 000 kronor eller varför inte en diamantcykel för 10 000 kronor.

Frågor och svar om att arrangera Spin of Hope 

  • Vem arrangerar Spin of Hope?

    Alla träningsanläggningar/gym/föreningar som har en sal med spinningcyklar. Det finns även arrangörer som ordnar med andra lokaler där lokala gym hjälper till med att köra dit spinningcyklar.

  • Vad kostar det att arrangera Spin of Hope?

    Det kostar ingenting att arrangera Spin of Hope.

  • Hur anmäler jag mig som arrangör?

    Här på hemsidan kan du anmäla dig snabbt och enkelt genom att fylla i registreringsformuläret. Du väljer vilket typ av upplägg du vill arrangera.  Om du vill arrangera båda typer av pass så måste du skapa två olika event, ett för varje upplägg.

  • Vad händer efter att jag anmält mig som arrangör?

    Inom 24 timmar godkänns ditt event som sedan kommer synas tillsammans med de andra eventen och du kommer även att motta ett välkomstmejl från Barncancerfonden. I detta mejl finns en länk till ett digitalt marknadsföringsmaterial som du mer än gärna får använda dig av för att sprida information om ditt event. Här hittar du även checklistor och tips inför ditt evenemang. På din insamlingssida anmäler sig deltagare och betalar sin startavgift. 

  • Varför fungerar det inte att registrera mig med samma uppgifter jag använde förra året?

    Om du har arrangerat ett event hos Barncancerfonden tidigare så har du redan ett användarkonto. Försöker du att registrera dig som arrangör utan att vara inloggad på ”Mitt konto” säger systemet ifrån då man inte kan registrera flera konton med samma e-postadress. Logga in med ditt befintliga konto innan du registrerar dig för årets Spin of Hope. 

    Har du glömt ditt lösenord? Klicka här för att återställa.

  • Jag är anmäld som arrangör, var hittar jag marknadsföringsmaterial?

    Det finns en länk till det digitala marknadsföringsmaterialet i det välkomstmejl som skickas ut till arrangören i samband med att eventet publiceras här på hemsidan. Skulle ni ha tappat bort mejlet med länken så hör av er till event@barncancerfonden.se så hjälper vi er.

  • Hur gör jag ändringar på min eventsida? 

    Logga in på "Mina sidor". Där hittar du samtliga event som du är arrangör för. Genom att klicka in på eventet och redigera uppgifter kan du ändra information, kontaktuppgifter, antal deltagare och ditt insamlingsmål.

    "Mina sidor" kan du även göra mejlutskick till dina deltagare och skriva ut deltagarlistor.

  • Kan jag ändra antalet deltagarplatser på min egen eventsida i efterhand?

    Det kan vara svårt att uppskatta i för tid hur många deltagare som kommer komma på ditt event. Därför kan du i efterhand gå in och ändra antalet deltagarplatser på ditt event. Det gäller även kontaktupggifter och annan information som rör ditt event. För att göra detta loggar du in på "Mina sidor". 

  • Kan jag ha egna lokala sponsorer till mitt Spin of Hope?

    Du kan ordna med egna sponsorer för ditt Spin of Hope. Det finns färdiga sponsorpaket på arrangörens eventsida där du kan registrera sponsorer på brons-, silver- och guldnivå. Du kan även ordna med lokala sponsorer som ställer upp med dryck eller mat för att öka upplevelsen för dina deltagare! 

  • Vart hittar jag min QR-kod?

    Som arrangör får du en unik QR-kod som kopplad till just ditt event. QR-koden scannas i swishappen och pengarna går då direkt till din insamling och syns på eventsidan inom 48 timmar. Namn på den som har swishat en gåva kommer däremot inte att synas på hemsidan.

Frågor och svar om att delta i Spin of Hope 

  • Hur anmäler jag mig

    Du anmäler dig här på hemsidan under fliken "Delta" där får du först välja vilket typ av upplägg du är intresserad av, Spin of Hope-pass eller Spin of Hope-stafett, sedan hittar du alla arrangörer som ska medverka på Spin of Hope.

    Du kan antingen söka på en specifik arrangör, eller sortera efter stad för att hitta en arrangör nära dig.

    Betalning sker direkt här på hemsidan vilken är kopplad direkt till Barncancerfonden. När du anmält dig får du ett kvitto per e-post på din anmälan.  

  • Hur många deltagare kan man anmäla i ett lag?

    1-12 personer kan delta i ett lag. Är ni fler så anmäl gärna flera lag. Det finns även de som cyklar alla 12 timmar ensam. Du väljer helt själv vad som passar dig!  

  • Vad kostar det att anmäla ett lag?

    1 500 kronor för en bascykel, 3 000 kronor för en guldcykel eller 10 000 kronor för en diamantcykel. Om ni är exempelvis 12 deltagare som köper en bascykel blir det 125 kronor per person.  

  • Vad kostar det att delta på Spin of Hope-pass?

    Deltagaravgiften på Spin of Hope-pass kostar 150, 250 eller 350 kronor Du bidrar efter egen förmåga!  

  • Vad händer efter att jag skickat iväg min anmälan?

    Efter att du har anmält dig och betalat kommer du att dyka upp på listan över anmälda deltagare på den anläggning du anmält dig till. Listorna kommer att uppdateras varje dag, men det kan dröja en stund efter det att du genomfört din betalning. 

  • Jag har anmält mig men mitt namn syns inte i listan?

    Anmälningslistorna uppdateras automatiskt, men det kan dröja en stund innan just ditt namn syns på eventsidan. Var också noga med att fylla i ditt namn vid anmälan. Om det skulle dröja mer än en dag, skicka gärna ett mejl till event@barncancerfonden.se. 

  • Vilka får delta på Spin of Hope?

    Alla! Allt från familjer, vänner, grannar, arbetskamrater och föreningskompisar kan anmäla sig själv eller ett lag och spinna i kampen mot barncancer. 

  • Hur många anläggningar kommer att medverka?

    166 anläggningar var med 2020, vi hoppas på att minst lika många vill vara med som arrangörer även 2021.

  • Vart går pengarna som samlas in?

    Alla pengar som samlas in under Spin of Hope går till den livsviktiga forskningen samt ger stöd till cancerdrabbade barn och deras familjer. 

Hittar du inte svaret på din fråga? 

Mejla oss på event@barncancerfonden.se 

Guide för att ändra på information för ert Spin of Hope-event