Huvudpartner - maximalt engagemang och synlighet
Som huvudpartner, där ni garanterar en årlig insamling på minst 2 miljoner kronor, står ni längst fram i kampen mot barncancer. Ni får branschexklusivitet, rätt att använda Barncancerfondens logotyp samt tillgång till en dedikerad partneransvarig och ett starkt partnernätverk. Partnerskapet skräddarsys efter ert behov och önskemål kring effekt, aktiviteter och engagemang.
Förutom ett skräddarsytt samarbete erbjuder vi även:
- Content: Tillgång till exklusivt och anpassat innehåll för marknadsföring och kommunikation. Visuellt och audiovisuellt material såsom bilder för sociala medier samt färdigproducerade filmer för kampanjer som Barncancerfonden producerar och tillhandahåller under avtalstiden.
- Association: Rätt att använda Barncancerfondens logotyp och andra märken, i egen kommunikation och köpt media, samt att titulera sig som Huvudpartner till Barncancerfonden
- Event: Tillgång till biljetter till evenemang och galor som Barncancerfonden arrangerar, såsom partnerträffar, Barncancergalan och våra of-hope event samt att partneransvarig närvarar vid större evenemang som partnern själv arrangerar där Barncancerfonden är förmånstagare.
- Kommunikation: Synlighet där Barncancerfonden är tydlig avsändare, genom olika kanaler och format som stärker samarbetet och lyfter det gemensamma engagemanget under avtalstiden.
- Kompetens: Tillgång till Barncancerfondens expertis i syfte att utveckla och stärka partnerskapet. Det kan inkludera stöd från partneransvarig, rådgivning inom relevanta områden samt möjlighet till kunskapshöjande insatser under avtalstiden
- Effektrapport: huvudpartner erhåller en effektrapport som sammanfattar utfallet av det gemensamma samarbetet i relation till de mål som satts upp inom ramen för partnerskapet
Vill ni också vara med och förändra framtiden för barn med cancer genom att bli en av våra huvudpartner?
Skicka ett mejlInspireras av andras samarbeten
Ahlsell
Som engagerad huvudpartner sedan 2017 visar Ahlsell hur hållbarhet, omtanke och långsiktighet kan skapa verklig skillnad för barn med cancer.
Bauhaus
Som långvarig huvudpartner omvandlar Bauhaus sina värderingar till handling genom initiativ som Spin of Hope och 'En tia för livet'.
Flying Tiger
Flying Tiger är en drivande partner i kampen mot barncancer – med starkt engagemang i butik och bland sina medarbetare.
Lidl
Med pantknappen, butikskampanjer och stark intern vilja visar Lidl att varje bidrag kan förändra ett barns liv.
Profeel
Profeel visar hur engagemang för en god sak kan gå hand i hand med affärsnytta och varumärkesbyggande.
Team Rynkeby
Genom gemenskap, uthållighet och ideellt engagemang visar de att varje tramptag gör skillnad.