Vem gör vad?
Anläggningarna har genom sitt deltagande en stor möjlighet att genomföra en väldigt bra kundaktivitet som ger goodwill till anläggningen samtidigt som det kan generera nya kunder och kontakter.Vad gör anläggningarna?
- Marknadsför Spin of Hope lokalt, mot bland annat sina medlemmar, genom sociala medier och pressutskick.
- Bemannar med instruktörer under de pass som man arrangerar under fredagen.
- Ser till att verksamheten på anläggningen fungerar som vanligt under hela eventet.
- Knyter lokala sponsorer och samarbetspartners till eventet.
- När det gäller vinster till deltagarna som lottas ut under Spin of Hope ansvarar respektive anläggning för det.
Vad gör Barncancerfonden?
- Projektledaren coachar och agerar bollplank mot de deltagande anläggningarna.
- Skickar löpande ut relevant information till anläggningarna.
- Uppdaterar spinofhope.se och ser till att det finns fungerande betallösningar för anmälningar och gåvor.
- Uppdaterar Spin of Hopes Facebooksida löpande.
- Genomför utvärdering av projektet med feedback från både arrangörer och deltagare.
Efter Spin of Hope
Hur hanteras intäkter?
Deltagare anmäler sig via www.spinofhope.se - deltagaravgifter betalas direkt in till Barncancerfonden och anläggningen behöver inte tänka på mellanhänder eller anmälningsavgifter. Övriga gåvor, från privatpersoner eller sponsorer betalas in under gåvor/sponsorer på respektive gyms anläggningssida hos Spin of Hope.
Vid Swish-betalningar används en unik QR kod som är kopplad till ditt event. På så sätt kommer samtliga bidrag direkt till arrangörens Spin of Hope insamling.
Swishnummer: 123-515 11 62
Material
Allt marknadsföringsmaterial slängs i närmaste återvinningsstation efter Spin of Hope (nytt startkit skickas ut till nästa event).