Isabelle Ducellier. Fotograf: Pontus Johansson

Isabelle Ducellier lämnar Barncancerfonden

Barncancerfondens generalsekreterare Isabelle Ducellier har rekryterats som ny vd för BioGaia, ett svenskt företag som utvecklar och säljer probiotiska produkter.

– Det känns väldigt ledsamt att lämna en så fantastisk organisation som Barncancerfonden, men jag har följt BioGaia under en lång tid och när den här möjligheten dök upp kunde jag inte tacka nej. Probiotika är en bra lösning för samhället och BioGaia kan göra stor nytta för världen, säger Isabelle Ducellier.

– Jag vill rikta ett varmt tack till Isabelle för hennes tid som generalsekreterare på Barncancerfonden. Tillsammans med styrelsen har hon varit med att sätta en ny femårsstrategi i verket och implementerat en ny organisation. Vi i styrelsen har startat arbetet med att hitta en efterträdare till Isabelle som tillsammans med oss och medarbetarna vill ta nästa steg i Barncancerfondens utveckling, på väg mot visionen att utrota barncancer, säger Jens Schollin, ordförande för Barncancerfonden.

Isabelle är kvar på sin tjänst på Barncancerfonden till den 20 oktober.