Barncancerfondens nya event Yoga of Hope arrangeras den 18 november i samarbete med Yoga Girl (Rachel Bråthén). Foto: Ben Kane

Barncancerfonden startar globalt yogaevent med Yoga Girl

Nu lanserar Barncancerfonden eventet Yoga of Hope, tillsammans med Yoga Girl. Den 18 november kommer yogastudios över hela världen att arrangera det nya välgörenhetseventet. Deltagaravgifterna går till att finansiera livsviktig forskning för att fler barn ska överleva sin cancer.

Varje år deltar tiotusentals personer i Barncancerfondens olika idrottsevent. Genom att cykla, springa, spinna, gå och simma bidrar människor till kampen mot barncancer samtidigt som de rör på sig och ägnar tid åt sitt fritidsintresse, ofta tillsammans med vänner. Nu adderar Barncancerfonden en ny medlem till ”of Hope”-familjen. Den 18 november arrangeras eventet Yoga of Hope av yogastudios över hela världen.

– Vi ser en enorm vilja att engagera sig i våra olika idrottsevent och är jätteglada att nu kunna vända oss till både yogafrälsta och nyfikna nybörjare över hela världen. Yoga of Hope blir ytterligare ett av våra event som förenar människor i kampen mot barncancer. Forskningen har inga nationsgränser, och varje krona gör skillnad på väg mot vår vision att utrota barncancer, säger Åsa Blomberg, chef för företagsinsamling och idrottsevent på Barncancerfonden.

Yoga of Hope arrangeras tillsammans med tre eventpartners; Rachel Bråthén (Yoga Girl), yogaplattformen Oneoeight som Rachel har startat, samt Cuddlings; tröstande godsedjursplåster för barn, som Rachels mamma är grundare till och som under flera år har bidragit till Barncancerfondens arbete.

– Jag har lärt känna Barncancerfonden genom min mamma och hennes företag Cuddlings. För mig är det självklart att stötta kampen mot barncancer. Som nybliven mamma känner jag ett stort engagemang för de familjer som drabbas, och jag vill göra allt jag kan för att öka medvetenheten om barncancer. Yoga är ett fantastiskt sätt att sammanföra människor, så låt oss kliva upp på våra yogamattor och tillsammans skapa förändring, säger Rachel Bråthén.

Fakta om Yoga of Hope
• Yoga of Hope genomförs av yogastudios över hela världen den 18 november 2017
• Yoga of Hope kan arrangeras av alla typer av yogainstruktörer och -studios. Det är gratis att arrangera eventet.
• Det kostar 100 kr att anmäla sig, och pengarna går direkt till Barncancerfondens arbete mot barncancer.
• Eventpartners är Yoga Girl, yogaplattformen Oneoeight och Cuddlings; tröstande godsedjursplåster för barn

Mer information om eventet samt anmälningssida för arrangörer och deltagare: www.yogaofhope.com

För intervjuförfrågningar till Rachel Bråthén, vänligen kontakta:
Angela Rydén, 0705–333 425, angela@oneoeight.com