Barncancerfonden medlem i internationell expertgrupp för kommunikation

Genom ett sponsrat medlemskap kommer Barncancerfonden under tolv månader att få möjlighet att lära från andra i ett stort internationellt nätverk för kommunikation.

AMEC, The International Association for Measurement and Evaluation of Communication, är ett globalt nätverk för företag och organisationer som arbetar framgångsrikt med att följa upp effekterna av sin kommunikation, för att kunna förbättra sin verksamhet. AMEC har idag tillkännagivit att Barncancerfonden har blivit antagen som en sponsrad medlem i deras “Non-Profit Group”, alltså en grupp för ideella organisationer.

Non-Profit-gruppen inom AMEC arbetar med råd för hur ideella aktörer kan mäta genomslag och effekt av sitt kommunikationsarbete. Företag som har fullständigt medlemskap i AMEC kan sponsra medlemskapet för en ideell organisation i tolv månader. Barncancerfonden har nu fått möjlighet till ett sponsrat medlemskap genom Retriever, som är nordens största leverantör av tjänster för mediebevakning och -analys.

- Vi ser AMECs Non-profit-grupp som ett unikt internationellt forum där vi får möjlighet att dela och lära om de bästa sätten att arbeta med mätning och utvärdering av kommunikation. Det känns roligt att vi har blivit antagna som medlem på detta speciella sätt och med stöd från Retriever, sager Linus Almqvist, kommunikationschef på Barncancerfonden.

Gruppen för ideella aktörer träffas i Stockholm 3-4 juni i samband med en AMEC-konferens.

För mer information, se AMECs webbplats