Flagga med BCF Östra logga framför gammalt flygplan

Vi har haft årsmöte

Många kära återseenden när vi äntligen kunde träffas igen.

Lördagen den 25 mars hade vi årsmöte på Flygvapenmuséet i Linköping. Äntligen kunde vi återigen ha ett fysiskt möte och kombinera det med en familjedag under alla lågt flygande plan i muséet.

Det blev många kära återseenden och en del nya bekantskaper bland de ganska exakt 100 personer som anmält sig. Familjer som delar erfarenheter av barncancer nyligen eller för längesedan.

Det är i år 40 år sedan föreningen bildades och det ville vi uppmärksamma. Vi fick höra Astrid och Roger berätta hur det var att ligga på sjukhus med cancersjukt barn 1981, och hur de då tog initiativet till att bilda vår förening 1983. Anders och Henric tog vid och berättade om utvecklingen av föreningen och Barncancerfonden genom åren.

Läs Astrid och Rogers berättelse här.

På årsmötet beviljades styrelsen ansvarsfrihet och styrelsen för 2023-24 valdes. Mötets ordförande Åke Lindahl klubbade när vi enhälligt valde Åke Jonsson till ännu ett år som ordförande, och vi välkomnar tre nya styrelsemedlemmar Johanna Pahlmgren, Göran Krantz och Emma Erks.

Läs mer om styrelsen och övriga förtroendevalda här.

Med god lunch i magen vandrade vi runt bland helikoptrar och flygplan, kollade experimentshow, pärlade armband, pratade och fikade.

Många ville umgås mer och de flesta deltog också på middagen på kvällen.

Varmt tack till alla som kom och bidrog till en lyckad dag.

Här kan du se bilder från dagen.