Varmt välkomna till Lindvallen!

Vi hoppas att du och din familj får en skön och avslappnande vistelse och att ni kommer att trivas i de vackra omgivningarna!

Det här är din digitala bokningsbekräftelse. Läs noga igenom all information, och om du vill skriva ut bekräftelsen och ta den med dig på vistelsen så hittar du en pdf nedan.

I bokningsbekräftelsen hittar du information om bland annat:

  • Ankomst och avresa
  • Städ- och utcheckning
  • Uthyrningsvillkor och trivselregler

Vänligen observera att du förbundit dig till att följa regler och villkor när du valt att hyra en stuga genom Barncancerfonden Södra.

Om du har frågor innan avresa, vänligen kontakta kansliet. Vid akuta frågor utanför kontorstid, vänligen kontakta Fastighetsgruppen. Alla kontaktuppgifter finns nedan.

Har du frågor på plats i Lindvallen, kontakta gärna receptionen på Experium. Mer information om butiker, apotek och annan service finns även på SkiStars hemsida.

Skulle något problem uppstå under din vistelse finns kontaktuppgifter till ansvariga i informationspärmen i din lägenhet.

Lägenheterna

738: Fristående lägenhet som består av ett kök och allmänt rum, 2 badrum med WC/Dusch och 1 bastu. Det finns 10 sängplatser fördelat på 3 rum: 1 rum med 1 dubbelsäng, 2 rum med 2 våningssängar (4 enkelsängar).

740U: Finns på bottenvåningen av en 2-våningslägenhet och består av ett kök och allmänt rum, 2 badrum med WC/Dusch och 1 bastu. Det finns 10 sängplatser fördelat på 3 rum: 1 rum med 1 dubbelsäng, 2 rum med 2 våningssängar (4 enkelsängar).

Viktig information för din vistelse

Nedan följer information kring ankomst och avresa, var du hittar din nyckel, samt den viktiga städlistan. 

  • Ankomst och avresa

    Stugbytardagar är fredagar.

    Ankomst sker tidigast kl. 16.00 och avresa senast kl. 11.00.

  • Nycklar

    Varje lägenhet öppnas med en app på din telefon, istället för nycklar. Inne i lägenheten finns även 2 taggar som kan användas som nyckel under vistelsen. 

    Din tillgång till lägenheten följer in- och utcheckningstiderna. Du kan med andra ord inte öppna lägenheten om du kommer för tidigt, eller låsa den om du stannar för länge.

    Observera att du debiteras med 800 kronor om nyckeln försvinner.

    Här hittar du mer information om hur det fungerar att låsa upp lägenheten med hjälpen av appen.

  • Lift- och badkort

    Under vintersäsongen ingår sex stycken liftkort och sex stycken badkort. Dessa ska lämnas kvar på diskbänken i köket för nästkommande gäster. Om ett kort tappas bort kommer Barncancerfonden Södra att debitera för ett nytt årskort.

  • Städ- och utcheckningslista

    Varje hyresgäst ansvarar för att hålla ordning under vistelsen samt att slutstädningen blir utförd. Allt städmaterial finns i städförråden. 

    Innan utcheckning, var vänlig och gå igenom listan nedan. Om något saknas eller har gått sönder, kontakta kansliet snarast.

    Som hyresgäst i Lindvallen ansvarar du för att städa din lägenhet. Lägenheten ska återställas i samma skick som den var vid ankomst och nästa gäst ska kunna flytta in utan anmärkning. 

    Vår fastighetsskötare kontrollerar städningen efter din hemresa. Fastighetsskötaren rapporterar sedan till kansliet. Vänligen observera att vi debiterar icke städad eller undermåligt städad lägenhet. Priset för att återställa anläggningen är 600 kronor per timme.

    Kom ihåg! Alla familjer som hyr våra rekreationsanläggningar går igenom någonting oerhört tufft och svårt. Många är dessutom infektionskänsliga. Var noga med städningen, tänk på dina medmänniskor och lämna efter dig din lägenhet så som du själv skulle vilja hitta den. 

    Checklista för städning av lägenheten

    Följ noga nedanstående lista för att lämna lägenheten i bästa möjliga skick till nästa hyresgäst.

    Sovrum och gemensamma ytor

    • Dammsug under madrasserna. Vädra och vik ihop sängkläder.
    • Dammtorka alla möbler. 
    • Dammsug och torka golvet. Byt dammsugarpåse vid behov.
    • Töm och torka garderober.

    Kök

    • Töm och torka av hyllor och köksskåp. 
    • Torka av bord och stolar. 
    • Dammsug och torka golvet. 
    • Torka av vaskar, arbetsytor och spis, ugn, spislåda samt fläkt och fläktkåpa.
    • Töm kyl och frys, och torka av hyllorna i kylen. 
    • Töm papperskorgar.
    • Diska, torka och ställ all disk på plats i skåpen. Diskmaskinen ska tömmas innan ni lämnar lägenheten.
    • Stäng inte av värme, kylskåp och varmvattenberedare.

    Toalett och badrum

    • Torka av porslin, kakel, spegel och kranar.
    • Våttorka golvet med mopp.
    • Rengör toaletten noggrant och spola av toalettsitsen. 
    • Fyll på toalettpapper.
    • Byt soppåse.

    Övrigt

    • Städa altan, skidförråd och entré.
    • Vädra lägenheten ordentligt.
    • Putsa speglar och fönster invändigt.
    • Dammsug alla golv och skaka mattorna.
    • Våttorka alla golv.
    • Kontrollera att fönster och dörrar är stängda och låsta.
    • Släng sopor i containern.
  • Extra information angående Covid-19

    Med anledning av Covid-19 och Folkhälsomyndighetens riskbedömning vill vi skicka med er några regler och riktlinjer. Detta för att inte bidra till spridning och för att värna om våra medlemmars hälsa. 

    Observera att man som hyresgäst alltid hyr och vistas i Lindvallen under eget ansvar.

    Detta innebär följande:

    • Åk inte till Lindvallen om ni känner minsta symptom. Stanna hemma – vi återbetalar hela fakturabeloppet till dig. Det finns alltid en ny möjlighet att ansöka om vistelse nästa år.
    • Gemensamma ytor används under eget ansvar, men vi rekommenderar att ni begränsar antalet personer per tillfälle och endast umgås med de personer ni valt att resa med. I enlighet med rådande rekommendationer ska detta i nuläget helst vara den närmaste familjen, inte utomstående släkt eller vänner.
    • Det är alltid viktigt att städa och vädra ordentligt när du lämnar din lägenhet, särskilt i dessa tider. Följ noga anvisningarna i er tilldelade bokningsbekräftelse.
    • Att planera noga inför sin vistelse och exempelvis ta med sig mat och andra förnödenheter som inhandlats på hemorten uppmuntras. 

    Om ni är osäkra inför er vistelse och har frågor kring våra rekreationsanläggningar och Covid-19, kontakta gärna Barncancerfonden Södras kansli och prata med oss.

    Besök gärna Skistars hemsida för mer information om de försiktighetsåtgärder de har vidtagit för att förhindra smittspridning: https://www.skistar.com/sv/inspiration/res-tryggt-till-fjallen-i-vinter/

    och https://www.skistar.com/sv/myskistar/kundservicesupport/information-om-corona/

    Skistar hoppas på att kunna ha igång det mesta för besökande i Lindvallen, men med anledning av osäkerheten kring vad som kommer att kunna genomföras har Barncancerfonden Södra valt att avvakta med inköp av badkort till våra hyresgäster. Detta kan dock komma att ändras, om restriktionerna ändras.

    Håll dig uppdaterad om Folkhälsomyndighetens aktuella rekommendationer för att vara säker på vad som gäller under just din vistelse i Lindvallen: https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/lokala-allmanna-rad/

    Om läget förändras med anledning av beslut från regering eller rekommendationer från Folkhälsomyndigheten, kan Barncancerfonden Södra behöva stänga ner våra lägenheter i Lindvallen tillfälligt.

    Tyvärr kan vi inte garantera att du som blir avbokad får en vistelse nästa år, då vi framför allt måste ta hänsyn till vår medlemspolicy. (Se vår medlemspolicy här: https://www.barncancerfonden.se/lokala-foreningar/sodra/for-drabbade/for-medlemmar/medlemspolicy/)

    Tills vidare gäller ovanstående uthyrningsregler och -riktlinjer.

Trivselregler

Vad finns på plats?

Nedan följer information om vad som finns på plats i Lindvallen och vad du som hyresgäst behöver ta med dig själv. Kom ihåg att föräldrar ansvarar för sina barn i Lindvallen - tänk på säkerheten!

  • Bad och bastu

    Det finns en bastu i varje lägenhet. Påslag av aggregatet finns på undersidan.

    Det går även att bada på Experium.

  • Barnstol

    Finns i lägenheten.

  • Brandvarnare

    Finns i vardagsrummet.

  • Dammsugare

    Finns i städförråden.

  • El

    Proppskåp och jordfelsbrytare finns i hallen. Vid större problem, kontakta vår fastighetsskötare.

  • Handdiskmedel och handtvål

    Medtas själv.

  • Handdukar

    Medtas själv.

  • Kök

    Förutom normal köksutrustning (inklusive diskmaskin) och porslin för 10 personer finns elvisp, kaffebryggare, vattenkokare, brödrost, våffeljärn och mikrovågsugn.

  • Nintendo Wii och PS4

    I lägenhet 738 finns ett PS4 och i lägenhet 740 U finns ett Nintendo Wii. Ta gärna med egna spel.

  • Parkering

    Parkering får endast ske på anvisad plats som tillhör lägenheten. Det är viktigt att detta respekteras då framkomligheten behövs för utrycknings- och snöröjningsfordon. Önskar ni fler platser finns det flera i lägenhetens närhet. 

    Det är dock tillåtet att köra fram till lägenheten för att lasta av.

    Parkering för lägenhet 738

    Parkering för lägenhet 740 U

  • Skötbord och spjälsäng

    Finns tyvärr inte.

  • Soptunnor

    Sopor slängs i avsedda containrar på parkeringsplatsen.

  • Sänglinne

    Medtas själv. Täcken och kuddar finns.

  • Toalettpapper och hushållspapper

    Medtas själv.

  • TV

    Finns i lägenheten.

  • Tvättmaskin

    I Experium finns flera tvättmaskiner och torktumlare med drop-in under centrets öppettider. Ta med eget tvättmedel.

  • Torkskåp

    För återställning vrider man tillbaka vredet förbi 0 och efter 5 minuter återställer torkskåpet. OBS! Överfyll inte torkskåpet, då det finns risk för att detta utlöser överhettningsskyddet.

  • Wifi

    Skistar erbjuder dig som är registrerad i MySkiStar tillgång till gratis WiFi på alla sina destinationer. Du som är registrerad i MySkiStar har tillgång till gratis WiFi i Sälen, Åre Vemdalen, Hemsedal och Trysil.

    Så här ansluter du dig:

    Det finns tre tillvägagångssätt för att få tillgång till MySkiStar WiFi by Telenor:

    1. Är du inloggad i MySkiStar i din smartphone/surfplatta eller dator så har du direkt tillgång till WiFi utan att behöva logga in ännu en gång.
    2. Är du registrerad i MySkiStar men inte inloggad så loggar du in på MySkiStar WiFi by Telenor med samma uppgifter som till ditt MySkiStar-konto.
    3. Är du inte registrerad i MySkiStar så anger du din e-postadress för att få tillgång till MySkiStar WiFi by Telenor. Du blir då automatiskt registrerad i MySkiStar.
  • Tips på hemsidor med mer information om Sälen (året om):

Uthyrningsvillkor

Kontaktuppgifter

Här hittar du alla viktiga kontaktuppgifter till kansliet, Fastighetsgruppen samt vår fastighetsskötare i Lindvallen.

Vill du ladda ner din bokningsbekräftelse som pdf?