Om föreningen

Varje år drabbas cirka 300 barn i Sverige av cancer. Barncancerfonden Södra bildades 1984 och är en stödförening för barn med cancersjukdomar. En av föreningens viktigaste uppgifter är att skapa ljusglimtar och skapa forum där drabbade familjer kan träffas.

Barncancerfonden Södra skapar ljusglimtar och ger stöd när det behövs som mest.

Vi erbjuder familjer middagar och aktiviteter på sjukhusen, rekreation, resor samt regelbundet olika aktiviteter för hela familjen.

Barncancerfonden Södra är organisationen som ger stöd och ljusglimtar under och efter behandling, för hela familjen, i Skåne, Blekinge och Kronobergs län.

Barncancerfonden Södra bedriver verksamhet i:

• Skåne
  • Blekinge
  • Kronobergs län

Vår verksamhet består bland annat i att:

• Arrangera aktiviteter och träffar för barnen, ungdomarna, föräldrar och anhöriga.
  • Arrangera resor för drabbade familjer.
  • Driva rekreationsanläggingar i Lindvallen och på Österlen.
  • Arrangera middagar, fikor och aktiviteter på barncanceravdelningen i Lund.

Målsättningen med Barncancerfonden Södras verksamhet är att göra tillvaron ljusare för de cancersjuka barnen och deras familjer.

Om föreningen