Om föreningen

Barncancerfonden Västra är en ideell förening för familjer med barn som drabbats av cancer. Föreningen genomför aktiviteter på och utanför sjukhuset för att bidra till trygghet och glädje när livet är som svårast, och finns som stöd i många år efter avslutad behandling. Arbetet kan genomföras tack vare frivilligt engagemang och bidrag från företag och privatpersoner.

Barncancerfonden Västra har ett 90-konto och granskas av Svensk Insamlingskontroll, vilket garanterar att pengarna går till rätt ändamål. Det finns sex regionala föreningar som alla arbetar tillsammans med Barncancerfonden för att bekämpa barncancer och stödja de familjer som drabbas.

• Barncancerfonden Västra finns på Barncancercentrum i Göteborg och på hemsjukhusen i Västra Sverige. Vi gör insatser för barnens trivsel på sjukhusen, samarbetar med vårdpersonal och försöker påverka sjukvårdsansvariga.
  • Vi har stödgrupper kopplade till alla sjukhus i regionen. Vi bjuder in till aktiviteter för familjer att under lättsamma former får träffa andra som är i samma situation. Utbudet är allt från fikaträffar, föreläsningar och gemensamma resor.
  • Vi erbjuder alla familjer möjligheten att låna vår rekreationsstuga i Sunne.

Ibland händer det som inte får hända, ett barn förlorar kampen mot sjukdomen.  För dessa familjer så ordnas träffar för att få möjligheten bearbeta sin sorg samt träffa andra som förstår hur det känns.

Föreningens verksamhet utgår från Hoppets hus som ligger ett stenkast från Barncancercentrum i Göteborg.

Varmt välkomna att kontakta oss.

E-post: vastra@barncancerfonden.se

Plusgiro 90 06 60 - 2
Swish:  90 06 602

Om föreningen

Stöd föreningen

Stöd vår förening genom att skänka en gåva.

Stöd oss