Spring i kampen mot barncancer

I år väljer Vitamin Well att sponsra löploppet Vitamin Well Run of Hope. Det är starten på ett längre samarbete med Barncancerfonden.

– Vi utvecklar, producerar och marknadsför funktionella drycker, med ett fokus på hälsa. Samarbetet med Barncancerfonden är ett bra sätt att förena vårt fokus på träning och hälsa med ett viktigt ändamål, säger Mariette Wolfers, marknadschef på Vitamin Well.

Målet för arrangemanget är 2 400 deltagare på minst 25 orter och minst 240 000 insamlade kronor till Barncancerfonden. I skrivande stund är antalet uppe i 50 orter. Som dragplåster finns kändisar på vissa av orterna. Artisten Petter arrangerar exempelvis sitt eget lopp i Åre. Alla eventdeltagare uppmanas att sprida budskapet i sociala medier genom att använda #vitaminwellrunofhope. 

– Sociala medier kopplar samman folk som genomför loppet på olika orter. På så sätt blir det ett gemensamt event, säger Mariette Wolfers.