Påskgåvor ska öka insamlingen mot barncancer under påskhelgen

Påsken är hoppets högtid. Barncancerfondens givarkoncept Give Hope presenterar nu påskinspirerade produkter för dig som vill överraska nära och kära och samtidigt stödja kampen mot barncancer. I påsk kan du ta del av en påskinspirerad tårta från SkickaTårta.se och en Give Hope-märkt påskbukett från Interflora.

Give Hope-konceptet innebär att Barncancerfonden samarbetar med utvalda privata företag på partnerbasis och att vissa produkter hos dessa partners märks med Give Hope. Varje Give Hope-märkt produkt betyder att du som konsument aktivt bidrar till insamlingen till Barncancerfonden.

Påskprodukter för år 2013
Give Hope-bukett
Pris: 300 kronor, varav 30 kronor per bukett går till Barncancerfonden.
Klicka här för att beställa Give Hope-buketten

Påsktårta
Pris: Från 329 kronor, varav 58 kronor per tårta går till Barncancerfonden.
Klicka här för att beställa påsktårtan

- Give Hope-konceptet bygger på glädjen att ge. Med hjälp av populära produkter sänker vi tröskeln för givande och vi vill självfallet använda påsken som ett sätt att stimulera glädjen i att ge. Vi önskar alla en glad påsk och hoppas att ni tar tillfället i akt att överraska familj, vänner eller käresta med tårta och blommor, säger Jessica Runemark, projektledare och ansvarig för Give Hope på Barncancerfonden.

För ytterligare information angående Give Hope, vänligen kontakta:
Jessica Runemark, projektledare och ansvarig för Give Hope på Barncancerfonden
08-58420924, E-post jessica.runemark@barncancerfonden.se

För ytterligare information angående Barncancerfonden, vänligen kontakta:
Ylva Andersson, PR-chef på Barncancerfonden
08-58420906, E-post ylva.andersson@barncancerfonden.se

Om Barncancerfonden och Give Hope
Med gåvor från privatpersoner och företag är Barncancerfonden finansiär av cirka 90 procent av all barncancerforskning i Sverige. Med fortsatt stöd kan Barncancerfonden fortsätta finansiera forskning stödja familjer, och sprida kunskap. Läs mer på www.barncancerfonden.se

Give Hope är ett initiativ från Barncancerfonden som bygger på glädjen att ge. När du ger bort en Give Hope-märkt present skänker du samtidigt hopp till barn som kämpar mot cancer. Give Hope har samlat in cirka sju miljoner kronor till Barncancerfonden i samarbete med Bauhaus, Ur&Penn, Interflora, Universal Music, GB Glace, SBS TV, Mix Megapol, Babyshop.se, SkickaTårta.se, Mobilab och Kuponginlösen.se. www.givehope.se
Barncancerfonden är godkänd av Svensk Insamlingskontroll vilket garanterar att pengarna alltid går till rätt ändamål.