Nallekortet – ett nytt sätt att bidra till barncancerforskningen

Barncancerfonden och Handelsbanken i samarbete.
Barncancerfonden lanserar idag ett så kallat engagemangskort till förmån för svensk barncancerforskning. För varje hundralapp som spenderas och betalas med kortet, skänker Handelsbanken Finans femtio öre till Barncancerfondens verksamhet. Givandet kostar inte kortinnehavaren något extra.

Det är första gången Barncancerfonden presenterar ett kort av detta slag. Kortet heter formellt Barncancerfonden MasterCard och fungerar som ett helt vanligt betalkort. Handla med kortet och fakturan kommer månaden därefter. Handelsbanken skänker 0,5 procent av värdet på kortinköpen till Barncancerfonden - utan att det kostar kortinnehavaren något extra.

- Det är ett enkelt och engagerande sätt att stödja vår verksamhet, säger Johan Björkman, ansvarig för företagssamarbeten på Barncancerfonden. På sikt kan det bli en betydande inkomstkälla och bidra på ett värdefullt sätt i vår kamp för att fler och fler barn ska överleva sin cancer och kunna leva ett fullgott liv.

Engagemangskortet ger innehavaren möjlighet att visa sitt stöd till Barncancerfonden i andra sammanhang än vid de mer traditionella insamlingarna. Det är också enkelt att skaffa och man behöver inte byta bank. Handelsbanken Finans står för all administration och samtliga kostnader kring marknadsföringen av kortet. Den som vill skaffa ett kort kan ladda hem ansökningshandlingar direkt via Barncancerfondens hemsida eller vända sig till Handelsbanken Finans.

För mer information kontakta:

Johan Björkman, Företagssamarbeten, Barncancerfonden, 08-584 209 04
johan.bjorkman@barncancerfonden.se