Julklappar som sprider glädje till många!

Nu börjar det dra ihop sig för såväl privatpersoner som företag att börja tänka på årets julklappsköp. I butiken på www.barncancerfonden.se finns många saker att välja på som passar både stora och små och samtidigt sprider glädje till många!

Virkad röd nalle – nyhet!

En virkad kompis för stora och små. Kostar 225 kronor varav 150 kronor går till Barncancerfonden. Går också att skicka som gåvogram.

Virkad grön börs – nyhet!

En virkad börs där man kan förvara alla möjliga småsaker. Kostar 125 kronor varav 85 kronor går till Barncancerfonden. Går också att skicka som gåvogram.

Brickan ”Frallan” – nyhet!

Formgivaren Lisa Bengtsson har för Barncancerfondens räkning designat brickan ”Frallan” som passar perfekt som julklapp. Brickan (45 cm i diameter) kostar 415 kr kronor varav 300 kronor går till Barncancerfonden.

Presentkort

I vår Give Hope-butik på www.givehope.se säljs presentkort för den som hellre vill att mottagaren själv ska få välja sin julklapp. Där finns bland annat presentkort från BAUHAUS för den händige, från Ur&Penn för den som gillar klockor och smycken, från Interflora för den som gillar blommor och från Babyshop för de allra minsta tomtenissarna. Bidraget till Barncancerfonden från försäljningen av presentkorten är 12-20 % av försäljningsbeloppet.

Smycken

Smycken från kollektionen Silverhjärtat, designade av by Leïa. Då stödjer man samtidigt bygget av nya Ronald McDonald-hus i Uppsala som öppnar nästa år.

Månadsgivare

Både företag och privatpersoner kan bli månadsgivare. Hur mycket man skänker varje månad bestämmer man själv men hur liten din gåva än är så gör du alltid en långsiktig skillnad för Barncancerfonden.

För mer information om julklapparna, vänligen kontakta:
Ylva Andersson, PR-chef, Barncancerfonden
Telefon: 08 - 584 209 06, e-post: ylva.andersson@barncancerfonden.se