​Ge hopp när du köper julklappar

När Barncancerfondens Give Hope-partners öppnar sina butiker på fredag morgon, 21 november, går starten för julkampanjen Give Hope. Genom att skänka en del av försäljningssumman på utvalda produkter bidrar företagen till Barncancerfondens insamling. Pengarna används för att finansiera forskning på barncancer och ge råd och stöd till drabbade familjer.

Barncancerfondens huvudpartners i Give Hope är MQ, Bauhaus och Ur & Penn och de deltar i julkampanjen för tredje året i rad. Partnerföretagen väljer själva ut ett antal produkter som de säljer till förmån för Barncancerfonden. I butikernas kassor erbjuds också kunderna att ”runda upp” och ge en extra slant till kampen mot barncancer.

Som exempel har MQ valt ut ett antal plagg som är Give Hope-märkta i deras butiker från fredag 21 november och fram till jul. Varje gång de säljer ett Give Hope-märkt plagg går 20 kronor till Barncancerfonden. Så oavsett om du handlar klappar eller till dig själv så går en del av pengarna till att ge hopp åt familjer som drabbas av barncancer. Fram till idag har MQ och deras kunder bidragit med mer än fyra miljoner kronor genom Give Hope.

MQ:s Give Hope-märkta plagg finns här, för herr och dam.

Ur & Penn presenterar sina Give Hope-märkta klockor och smycken här

Bauhaus säljer i sina varuhus bland annat presentkort som en del av sin Give Hope-julkampanj.


Give Hope

Give Hope-kampanjerna har sedan lanseringen i november 2011 genererat närmare 18 miljoner kronor till Barncancerfondens verksamhet. Mer information om Give Hope och webbutik finns på givehope.se