arsmote_CCO1440X810.png

Barncancerfondens årsmöte 2022

Lördagen den 14 maj håller Barncancerfonden – riksorganisationen – sitt årsmöte i Stockholm. I år kan du se och lyssna på årsmötet digitalt.

Lördagen den 14 maj kl 09.00-10.00 håller Barncancerfonden – riksorganisationen – sitt årsmöte i Stockholm.

Vår förening Barncancerfonden Södra och våra sex systerföreningar (Barncancerfonden Västra, Barncancerfonden Östra, Barncancerfonden Stockholm Gotland, Barncancerfonden Mellansverige och Barncancerfonden Norra) är alla medlemmar i riksorganisationen Barncancerfonden. Vi finns även representerade i Barncancerfondens styrelse.

I vårt fall är vår tidigare vice ordförande, Holly Wattwil, vår styrelseledamot i Barncancerfonden. Henrik Nilsson, som även varit vår lekmannarevisor i flera år, är suppleant. De kommer att delta fysiskt på årsmötet, på plats på Barncancerfondens nya kontor Epicenter i Stockholm.

Om någon fråga på årsmötet skulle gå till omröstning har varje förening också utsett tre föreningsombud som deltar digitalt på årsmötet. Dessa tre röstar för Barncancerfonden Södras räkning. Det är våra styrelsemedlemmar Isabella Åström, Håkan Malmqvist och Leyla Babayan som röstar för oss.

Vill du titta på årsmötet i år?

Då du varmt välkommen att "delta" digitalt genom att se och lyssna på årsmötet live via denna länk

Det går också bra att titta på årsmötet i efterhand, då det kommer att publiceras på Barncancerfondens Youtube-kanal.