Årsmöte 2021

Vi hälsar våra medlemmar varmt välkomna till ett digitalt årsmöte, och en lika digital chokladprovning.

Årsmötet är till för att medlemmarna ska kunna välja ledamöter i styrelsen – det vill säga de som ska leda föreningen nästkommande år.

På grund av att Covid-19 fortfarande ställer till det för oss blir det även i år ett digitalt möte. Det kommer att ske i Teams och med ett digitalt röstningsverktyg. Detaljerade instruktioner om hur det går till kommer att mejlas ut till anmälda mötesdeltagare.

Årsmötet börjar kl 14.00

Handlingar till årsmötet

Dagordning

Årsredovisning och revisionsberättelse

Föreningens stadgar

Valberedningens förslag till styrelse

För att delta och vara röstberättigad på årsmötet ska medlemsavgiften för 2021 vara betald, och man ska ha fyllt 18 år. Avi skickades ut i månadsskiftet januari-februari. Familjemedlemskap är kopplat till bostadsadress, vilket innebär att särbos behöver två medlemskap. Unga vuxna som flyttat hemifrån skall ha eget medlemskap. Läs mer om medlemskap här.

Chokladprovning

När årsmötet är avslutat kommer vi,efter en bensträckare, att få sällskap av Cecilia från Lilla Pralinen i Linköping. Det blir ca kl 15.

Cecilia kommer först att berätta om chokladens historia, och sedan guida oss när vi provar chokladen. Under provningen får vi jämföra choklad med olika kakaohalt samt ett par praliner. Vi känner doftintensitet, tittar på färgen och letar olika smaker.

Några dagar innan mötet får du hemskickat chokladbitar, information och ett protokoll.

Det här är choklad med vuxensmak och erbjudandet är för upp till två personer per familj. Vill barn sitta med tipsar vi att du köper egen barnvänlig choklad till dem.

Frågor?
Om du undrar över något är du välkommen att kontakta Inca på vårt kansli, ostra@barncancerfonden.se, 072-530 23 25, eller någon i styrelsen eller valberedningen.

Här hittar du kontaktuppgifter till hela den nuvarande styrelsen och valberedningen.

Sista anmälningsdag till årsmötet är den 3 mars.

2021-03-04: Nu har vi tagit bort anmälningsformuläret. Missade du att anmäla dig? Hör av dig till Inca, se ovan.

I samband med att ni anmäler er till våra föreningsaktiviteter kan era personuppgifter bli synliga för andra medlemmar på tex deltagarlistor, och hanteras av den person eller aktör som arrangerar aktiviteten. Läs mer om hur vi behandlar era personuppgifter i vår integritetspolicy.