16x9 Image

Årsmöte 2019

Vi välkomnar alla medlemmar till årsmöte och familjedag med historiskt tema på Vadstena Klosterhotell.

Förutom själva mötet blir det lunch och aktiviteter för både stora och små. Ta tillfället i akt att träffa gamla och nya vänner.

För dem som vill fortsätter vi på kvällen med en god middag och fortsatt trevligt umgänge. Det finns möjlighet till övernattning.

PRELIMINÄRT PROGRAM

Lördag 6 april

11.30-12.00   Ankomst

12.00-13.00   Lunch

13.00-14.00   Årsmöte

14.00-14.30   Konstituerande styrelsemöte (endast styrelsen)

14.00-15.00   Fri tid (t ex en promenad i centrala Vadstena, en stunds lek i parken, pärla Bu Cancer-armband).

15.00-16.00   Fika. Incheckning för de som ska övernatta

16.00-17.30   Slottsguidning

18.00-19.30   Middag

19.30-            Tid för mer prat och trevligt umgänge i historisk kulturell miljö

                     Övernattning på hotellet

Söndag 7 april

7.00-10.00     Frukost + utcheckning

10.30-12.00   Historisk odyssé i Vadstena

MÖTESLOKAL OCH BOENDE

Vi samlas för lunch och efterföljande årsmöte i Vadstena Klosterhotells huvudbyggnad som heter Slottsflygeln och ligger i slottsområdet. Byggnaden kallas också Asylen.

Adressen är Slottsgatan 10. Se karta här (pdf)

Här serveras också eftermiddagsfika. Och det är här övernattande gäster bor och äter frukost. Strax utanför är en lekpark, och det är ett halvt stenkast till själva slottet.

Middagen hålls på restaurang Munkklostret som ligger ca fem minuters promenad från Slottsflygeln.

På de flesta parkeringsplatser i Vadstena gäller gratis parkering så länge man har en P-skiva. En sådan kan fås på Turistbyrån, vid de större parkeringarna och i de flesta butiker längs med Storgatan.

FÖR VEM? OCH VAD KOSTAR DET?

Lunchen, årsmötet och dagsaktiviteterna är öppna och utan kostnad för alla medlemmar.

Kvällens middag och erbjudandet om övernattning är för A- och B-medlemmar. Kostnaden för maten står föreningen för. Var och en betalar själv för dryck.

För de som vill går det att övernatta i dubbelrum på Klosterhotellet. Avgiften för övernattning är 500:-/familj, ung vuxen med eget medlemskap 100:-, och det betalas i förskott till föreningen. Bankgiro 900-7071, swish 900 7071, ange namn och "Övernattning årsmöte".

Om C-medlemmar vill stanna kvar på kvällen är det till självkostnadspris för både middag och övernattning samt i mån av plats.

Läs mer om medlemskategorier här. 

Medlemsavgiften för 2019 ska vara betald. Avi om medlemsavgift skickas ut per post i slutet av januari.

RESEERSÄTTNING

För deltagare på årsmötet erbjuder föreningen milersättning till alla som ansöker om det. Ersättning betalas ut i efterhand. Blankett för ersättning finns på plats eller kan fås från kansliet.

HANDLINGAR TILL ÅRSMÖTET

  • Dagordning, årsredovisning och revisionsberättelse finns att ladda ner här senast den 23 mars.
  • Stadgar 

Motioner skall vara styrelsen tillhanda senast den 6 februari.

Vill du vara med i den trevligaste av styrelser?
Eller rekommendera någon? Kontakta gärna valberedningen:

Hasse Johansson, j.hans1965@yahoo.se, 0709-46 06 64
Susann Rönnbäck, susann@ronnback.se, 0706-06 33 20
Sara Gyllenhammar, sara.gyllen@gmail.com, 0730-72 09 78

Har du frågor om årsmötet och aktiviteterna kontakta informatör Inca, ostra@barncancerfonden.se, 0725-30 23 25.

För att undvika missförstånd – den här gången har vi valt historiskt tema. Det är inte någon tid avsatt för eventuella SPA-aktiviteter.

Se fina bilder från Vadstena här.

Varmt välkomna att anmäla er i formuläret nedan, senast söndag 17 mars.

I samband med att ni anmäler er till våra föreningsaktiviteter kan era personuppgifter bli synliga för andra medlemmar på tex deltagarlistor, och hanteras av den person eller aktör som arrangerar aktiviteten. Läs mer om hur vi behandlar era personuppgifter i vår integritetspolicy.   

Anmälan till årsmöte 2019

Vi kommer att delta i
Vi är C-medlemmar och betalar fullpris för middag och hotellrum
Jag har läst igenom och godkänner Barncancerfonden Östras policy vid hantering av personuppgifter.
Jag samtycker till medverkan vid fotografering/film i samband med detta arrangemang och att materialet kan komma att användas i informations-/insamlingssyfte på webb, sociala medier eller i tryck i Barncancerfondens kanaler och medier.

Tack! Nu kan du trycka på skickaknappen. OBS! När du har gjort det SKA det direkt komma upp en tacksida. Om det inte gör det har anmälan inte gått fram. Scrolla ner på sidan för att se om någon uppgift fattas och försök igen.