Din vara har lagts i varukorgen Gå direkt till kassan eller

PRAKTISK INFORMATION INFÖR SPIN OF HOPE DEN 26 MARS

Hej,

Vad roligt att du ska vara med och trampa tillsammans med oss under SPIN OF HOPE på Nordic Wellness i Täby! Jag vill med detta brev informera lite om vad som kommer att hända under dagen samt lite riktlinjer och tips för att eventet ska bli så lyckat som möjligt.

PLATS 

Nordic Wellness, Pentavägen 1, Täby

TID

07.00 – 19.00 – vi öppnar 06.30 på morgonen för dig som ska starta att cykla redan från kl. 07.00.

PARKERING

Det finns ett antal parkeringsplatser direkt utanför gymmet. Här behöver du inte någon biljett eller tillstånd för att stå. Skulle denna parkeringsplats vara full finns fler platser längre ned på vägen. Här behöver du hämta ett parkeringstillstånd i receptionen för att undvika p-bot. Kom i god tid för att kvittera ut ett tillstånd och placera detta i vindrutan.

VIKTIG INFORMATION/ATT TÄNKA PÅ

 - Var ute i god tid om du ska cykla ett pass – 5 minuter innan varje heltimme sker bytena av cyklister i cykelsalen.
 - Varje cykel är märkt med namn på en skylt – antingen med teamets valda namn eller  - Dropin-cykel #. Ett schema över vart cyklarna är placerade kommer att finnas att läsa precis utanför cykelsalen – då blir det enkelt för dig som ska byta plats med föregående cyklist.
 - Varje pass startar exakt på heltimmen och pågår i 55 minuter. 
 - Om ni ska byta cyklist på cykeln, eller har bokat en dropin-cykel, vänligen använd dessa 5 minuter till att byta cyklist så snabbt och smidigt som möjligt. 
 - Vänligen tvätta rent er cykel och golvet runtikring cykeln så att nästa person får en fräsch cykel. Det finns pappershanddukar och rengöringsmedel i lokalen. Släng även eventuellt skräp i papperskorgarna när du lämnar lokalen.
 - Om ni ska fortsätta cykla även nästa timme – använd dessa 5 minuter till att eventuellt äta något, fylla på vattenflaska eller kanske gå på toaletten.
 - Även instruktörerna passar på att byta plats med varandra under dessa 5 minuter. 
 - Musiken kommer fortsätta att spelas för att de som inte vill ta en paus ska kunna fortsätta cykla vidare.
 - När nästa pass startar på heltimmen kommer dörren till salen att stängas. Detta görs för att undvika så mycket spring i lokalen som möjligt.
Instruktören kommer inte att genomföra någon nedvarvning eller stretch under passen – detta får du själv göra utanför lokalen när ditt cykelpass är klart. 
Instruktören för varje pass kommer att spela en första låt som passar sig väl som uppvärmningslåt.

VIKTIGAST – vi ska ha roligt i cykelsalen! Tillsammans hjälper vi varandra, puschar och peppar. 


ATT TA MED/BRA TIPS/ÖVRIGT

HANDDUK: Ta med en svetthandduk (eller fler för de som cyklar flera timmar) för att kunna torka av dig med.
DRYCK: Ta med dryck/vattenflaska och drick ofta under passet – det blir väldigt varmt i lokalen.
ENERGI: Ta med något att fylla på energin med. 
OMBYTE: Planerar du att cykla flera timmar, ta med dig flera ombyten då det kan vara skönt med torrare träningskläder efter ett par pass ☺ och undvika skavsår.
FIKAFÖRSÄLJNING: I receptionen kommer vi i Team Rynkeby - God Morgon Täby att erbjuda diverse fika m m - du bidrar då ännu mer till vår insamling till Barncancerfonden. 
SWISCH: Du betalar via Swisch – vi försöker vara så kontantfria som möjligt. Vårt Swisch-nummer och QR-kod kommer finnas tydligt angivna vid fikaförsäljningen.
LOTTERI: Team Rynkeby - God Morgon Täby kommer att anordna ett lotteri under dagen med fina priser – tveka inte att köpa dig en lott eller flera. Alla lottpengar går direkt till vår insamling för Barncancerfonden. Även lotterna betalas helst via Swisch.
Team Rynkeby - God Morgon Täby kommer att vara på plats hela dagen – om du har frågor tveka inte att kontakta oss direkt. 

Har du några frågor innan den 26 mars är du givetvis välkomna att kontakta mig innan eventet på event@gibsonpr.se 


Vi ses i sadeln den 26 mars – tillsammans trampar vi för att rädda liv!

Hej, behöver du hjälp?

Välkommen till Barncancerfondens Digitala Givarservice! Ställ frågor, rapportera problem och hjälp oss med förslag och idéer. Vi svarar måndag-torsdag från klockan 09.00-17.00 och fredagar 09.00-15.00.

Ring eller maila oss!

020-90 20 90 info@barncancerfonden.se Till Supportforum